Renault 9/11 club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

R11 AUT PF-79-SP van Hans

+2
Ralph
jamesbond
6 posters

Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty pf-79-sp...gekocht...

Post  jamesbond Thu Feb 24, 2011 10:20 pm

hoi allemaal daar,

tja, deze hebben wij dus gekocht...
ontzettend blij mee. hele nette wagen.

voor het eerst trouwens dat ik me meld op een forum of club.
maar ik zag m'n naam op google en werd nieuwsgierig.
wist niet dat de verkoper dat op mp had vermeld. mij best trouwens hoor. Shocked


jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Ralph Fri Feb 25, 2011 1:02 pm

Hey Langedijk. Kom ik je waarschijnlijk nog wel eens tegen. Ik rij zelf overigens in een Alfa 33... Embarassed
Lang geleden dat ik een 11 zag rijden.

Ralph

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 2011-01-20

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  RPV Fri Feb 25, 2011 1:04 pm

Welkom! Gefeliciteerd met de aankoop! Zag er in de advertentie goed uit!
RPV
RPV

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 2010-09-27
Leeftijd : 42
Woonplaats : Joure

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty blij met de SF-79-SP

Post  jamesbond Fri Feb 25, 2011 1:20 pm

bedankt voor de hartelijke ontvangst bij de club!
was misschien wel een dure wasbeurt, ja maar de man vertelde eerlijk dat ie de auto had gekocht om er een paar honderd aan te winnen. het is hem gegund, wij vonden 750 geen geld voor zo'n knappe klassieker.
vandaag is een heugelijke dag. de laatste dag dat we wegebelasting betalen...!!! Laughing
eergister van dongen naar langedijk gereden, reed echt goed en strak maar wel een hoop getril.
gisteren de banden laten controleren, 4 tienjes balanceren wil vaak een wereld van verschil maken maar er bleken platte kanten op de banden te zitten van het stilstaan. kan wel kloppen, tussen de vorige apk en de huidige, 1000 km verschil in de kmstand. das niet veel natuurlijk.
meteen maar 4 nieuwe michelins eronder laten doen. rijd nu helemaal super.
we missen alleen nog een hoedenplank. ben al driftig opzoek op het net.
vanmiddag komt er een knappe radio in, zat er nog 1 in met 2 draaiknoppen en 6 druktoetsen....
wel classiek ook maar geluid alsof je onderwater zit.
dan nog even een rechterbuitenspiegeltje erop, imitatie besteld, 28,- geen geld vind ik, en dan gaat ie mee voor z'n eerste ritje naar alphen, gelderland. zit daar misschien een renault sloperij in de beurt Question grtz hans

jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty eh...PF natuurlijk...

Post  jamesbond Fri Feb 25, 2011 1:21 pm

even wennen nog Embarassed

jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  RPV Fri Feb 25, 2011 1:33 pm


Ga je de Renault gebruiken om echt in te rijden of als hobby? Als ik het zo hoor gaat hij voor dagelijks vervoer gebruikt worden gezien de radio en de buitenspiegel.
RPV
RPV

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 2010-09-27
Leeftijd : 42
Woonplaats : Joure

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Blij met de PF-79-SP...

Post  jamesbond Fri Feb 25, 2011 2:22 pm

het is onze 2e auto. voor mijn vrouw. we hebben er nu een polo van 2002 bij maar
hadden besloten om deze te verkopen, nu brengt ie nog wat op met 82500 km, en dan een oldtimer erbij te gaan rijden. maar dan wel een betrouwbare auto natuurlijk.
hebben familie in gelderland wonen dus daar zal ie ook af en toe heen raken.
waren eerst aan het kijken voor een golf of audi 80/90 maar toen ik de renault tegenkwam zag ik opeens
het licht en wist dat dit het helemaal zou zijn voor m'n schat.
en ik vind het zelf ook errug leuk hoor. zeker als ie helemaal origineel is en goed.
plaatwerk/spuiten kan ik gelukkig zelf maar technisch heb ik liever dat het voor elkaar is.
ik red me wel als er iets is maar ben er qua gereedschap niet helemaal op ingesteld.
net nog even gechecked, hij maakt nogal geluid als we over de dorpsstraat hier rijden.
ik denk dat de schokbrekertjes achter een beetje afraken.
maar eerst maar eens rijden dan zien we later wel.


jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Gerjan_Karssen Fri Feb 25, 2011 6:20 pm

Gefeliciteerd met de aankoop. Lijkt me een leuke erg auto voor dat geld!

Een R11 voor dagelijks gebruik zal de nodige "onkosten" met zich meebrengen, Dus dit is het juiste moment om langzaamaan meer/beter gereedschap aan te schaffen? Dat verdient zichzelf wel terug denk ik. Als ik alles wat ik met de 11 heb gehad de afgelopen jaren had laten doen in de garage bestond mijn 11 niet meer denk ik.

Dat is niet om je bang te maken, maar een wat oudere auto heeft een wat hogere onderhoudsinterval, dan een polo uit 2002.

Veel plezier met de wagen, en voor technische vragen ben je hier ook aan het juiste adres.

Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Broadway11 Fri Feb 25, 2011 7:09 pm

Technisch is een 11 prima in de vaart te houden, dat je het plaatwerk zelf kunt doen is prachtig. Welkom en veel plezier met de auto!

Broadway11

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 2010-09-26

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty nog blijer met de PF-79-SP...

Post  jamesbond Sat Feb 26, 2011 10:01 pm

dankt voor jullie reacties. leuk!
vandaag weer terug gereden van Alphen naar langedijk en het is verbazingwekkend hoe fijn dat rijd.
inge was ook zeer verbaasd over het prettige rijgedrag. maar ik heb toch een vraagje...
klopt het dat de temperatuurmeter nogal wisselingen/schommeling kan laten zien?
voordat we gisteren van huis reden stond ie een minuut of 5 stationair te draaien. toen ik daarna instapte en wegreed stond de wijzer bijna bovenin de meter. is dat normaal? ik heb ook wel eens een opel gehad en daar sloeg de ventilator pas aan als ie in het roode vlak kwam.
onder het rijden staat/beweegt ie een beetje rond het eerste streepje. ben benieuwd. groet, hans

jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  RPV Sun Feb 27, 2011 12:08 am

Hallo Hans,

Bij stationair draaien wil de temperatuur wel oplopen. Op een gegeven moment moet de fan van de radiateur aanslaan. Dit moet zo rond het derde streepje gebeuren, waardoor de temperatuur weer zo moeten zakken. Tijdens het rijden met de buitentemperatuur van het moment zal hij niet hoog op mogen lopen.
RPV
RPV

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 2010-09-27
Leeftijd : 42
Woonplaats : Joure

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty nog blijer met de PF-79-SP...

Post  jamesbond Sun Feb 27, 2011 12:31 am

hoi rpv,

onder het rijden blijft ie gewoon netjes bij de eerste streep hoor. toen ik wegreed met de hoge
temp.stand daalde deze meteen. waarschijnlijk was dit dan net vóór dat gegeven moment.
k heb ons trouwens ook aangemeld voor die tourrit dit jaar. ben benieuwd naar de andere wagens.
heb jij misschien een suggestie waar we het meeste kans maken op een beige hoedenplank incl zijsteunen?
gr hans

jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  RPV Sun Feb 27, 2011 12:45 am

Hallo Hans,

Wat ik in ieder geval aanraad is even te testen of de fan wel aanslaat, omdat deze nog wel eens stuk willen gaan. Gewoon dus stationair laten draaien totdat hij aanslaat.Dit kan je in de zomer een hoop ellende schelen dan wanneer je er dan pas achterkomt dat hij niet zou werken.

Wat betreft de beige hoedenplank: Dit kan wel eens lastig worden. Beige komt aanzienlijk minder voor dan grijs en op de sloop is mij momenteel geen auto bekend met een beige interieur. Ik weet dat er in het verleden door anderen naar gezocht is zonder resultaat. Wel kun je een hoedeplak opnieuw bekleden, dus wanneer je een goede hoedeplank vind zou ik hem in ieder geval nooit laten liggen.

Helaas weet ik momenteel geen enkele hoedeplank ergens te liggen.

Leuk dat jullie meerijden met de tourrit van dit jaar.
RPV
RPV

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 2010-09-27
Leeftijd : 42
Woonplaats : Joure

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Gerjan_Karssen Sun Feb 27, 2011 4:30 pm

Wat betreft die temperatuur kan ik je hetzelfde adviseren als rpv, Ventilator testen of deze aanslaat, zo niet? dan testen of al dan niet de ventilator, bedrading of de temperatuurschakelaar kapot is.

Ik heb zelf ook een 11 met beige interieur. Ik ben zo'n 2 jaar opzoek geweest naar een beige hoedenplank. Zoiets moet je gewoon toevallig tegenkomen op (marktplaats/sloop/diverse fora). RPV heeft al eens een hoedenplank opnieuw bekleed. Dat zou opzich ook kunnen als je een grijze hoedenplank weet te vinden (Marktplaats sloopauto roermond). De zijpanelen zal mogelijk nog moeilijker worden. Dan zul je hiervan het plastic ook op kleur moeten gaan spuiten.




Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty nog blijer met de PF-79-SP...

Post  jamesbond Sun Feb 27, 2011 4:44 pm

hoi gerjan

die witte sloper in roermond had ik ook al op het oog.
ik meende op 1 van de foto's toch echt te zien dat het ook een beige interieur was/is.
had ze al gemaild maar zal ze morgen even bellen voor de zekerheid. m'n broer woont in someren dus misschien kan die de boel dan zekerstellen voor ons.
heb inmiddels wel door dat beige niet dikbezaaid is. des te leuker eigenlijk.
morgen ga ik even kijken naar de koeling.
zal ik me nu nog een keer aanmelden voor de rit op 15 mei of zal het wel duidelijk zijn dat we mee rijden?

groet, hans

jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Gerjan_Karssen Sun Feb 27, 2011 5:46 pm

ik zit die foto's van de renault 11 in roermond eens te bekijken, maar ik denk ook dat deze een beige hoedenplank heeft!

hopelijk hebben ze hem nog voor je!.

Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Le_Monstre Sun Feb 27, 2011 5:54 pm

Die witte automaat in Roermond heeft een beige interieur. Die kleur is inderdaad erg schaars en zeker in 3-deurs uitvoering. Ik heb er zelf een dikke maand geleden de binnendeurgrepen vanaf gehaald.
Hopelijk zit er nog een nette hoedenplank voor je bij.

Le_Monstre

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 2010-10-06

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  RPV Sun Feb 27, 2011 9:33 pm

Als ik dan schaamteloos even van de gelegenheid gebruik mag maken van het feit dat iemand wellicht naar deze sloper toegaat: Wij zoeken nog complete interieurlampjes in het beige. De lampjes die o.a. bij de handgreep boven de deur zitten (of achterin de stijlen onder de achterklep). Dus mochten deze nog aanwezig zijn in de auto het verzoek of iemand de aanwezige lampjes voor ons mee wil nemen (meerdere nodig).
RPV
RPV

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 2010-09-27
Leeftijd : 42
Woonplaats : Joure

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  jamesbond Mon Feb 28, 2011 3:40 pm

vanochtend de hele ochtend mee bezig geweest maar tot zover is het gelukt...
de hoedenplank met steunen is er nog en is nu, kostte wel wat smeergeld, gereserveerd voor ons.
m'n broer (lastig om kontakt mee te leggen, hij is chauffeur, rijd met 3 tacoschijven, koffiezetapparaat en stopt dus nergens, zeker niet om te bellen...) gaat er in de loop van de week heen om het spul op te halen.
ik zal hem vanavond of morgen even vragen of ie wil kijken voor je lampjes, rpv
aardige mensen bij de sloop, ik hoop dat ze woord houden.
tjee helemaal een aparte topic...nog nooit gehad! echt goed.

jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  jamesbond Sat Mar 05, 2011 7:54 pm

even een update over de hoedenplank. deze was aanwezig en de beide buitenspiegels ook.
vanochtend heeft m'n broer het spul opgepikt in roermond.
een achterkleprubber kon ie niet vergaren, deze was ook al stuk maarrrr, rpv, 1 binnenverlichting met beige kappie is gered en ook meegenomen. die is dus voor jou.
laat maar even horen hoe je hem wil ontvangen.
waarschijnlijk ga ik in de loop vd week of komend weekend wel even naar brabant voor de spullen.
misschien, heel misschien, rijd ik dan ook nog wel even door naar de sloop in roermond voor het interieur van de witte 3 deurs. misschien of eigenlijk waarschijnlijk past die binnen bekleding wel op de deuren van de nieuwste aanwinst...renault nummer 2. als dat maar niet uit de hand loopt...heb de volgende alweer gezien... Wink
o rouwens als ik daar wel heen raak zal ik meteen even kijken voor dat gordelhouderstripjegevalletje.

jamesbond

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 2011-02-24
Leeftijd : 55
Woonplaats : langedijk

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Le_Monstre Sat Mar 05, 2011 11:15 pm

jamesbond wrote:o rouwens als ik daar wel heen raak zal ik meteen even kijken voor dat gordelhouderstripjegevalletje.

Als je dat zou willen doen graag. Zou erg fijn als je 2 van die 'gevalletjes' kunt regelen. cheers

Le_Monstre

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 2010-10-06

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  RPV Sun Mar 06, 2011 1:09 am

jamesbond wrote:rpv, 1 binnenverlichting met beige kappie is gered en ook meegenomen. die is dus voor jou.
laat maar even horen hoe je hem wil ontvangen.

Hallo Hans, dat is heel mooi. Het heeft geen hast, dus hem meenemen naar een meeting die er binnenkort ongetwijfeld aan zit te komen zou prima zijn.

Groeten,

Robert
RPV
RPV

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 2010-09-27
Leeftijd : 42
Woonplaats : Joure

Back to top Go down

R11 AUT PF-79-SP van Hans Empty Re: R11 AUT PF-79-SP van Hans

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum