Renault 9/11 club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

5 posters

Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Gerjan_Karssen Mon Feb 21, 2011 2:49 pm

Hallo Renault 9/11 liefhebbers,

Het mooiere weer komt er weer aan! Voor een aantal van jullie weer reden om de 9/11 weer te voorschijn te halen.

Sinds vorig jaar heb ik een goede polijstmachine aangeschaft, en sindsdien heb ik al menig lakwerk weer flink laten glimmen. Bij de laatste meeting viel het mij op dat een aantal van de clubauto's best een polijstbeurt zou kunnen gebruiken. Ik bied daarom een goede polijstbeurt aan voor de 9 of je 11, zodat ons geliefde autootje er weer keurig bijstaat!

Ik ga als volgt te werk:

Na een wasbeurt begin ik met kleien. Met het kleien trek je alle vuiligheid uit de lak, wat er met een gewone wasbeurt niet af komt, denk hierbij aan boomhars/teer en andere smerigheid. De foto geeft aan wat ik nog van de onderkant van de deuren haalde (teer).

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1003752

Na het kleien begint het polijstwerk. Afhankelijk van de staat van de lak zal dit in 3 (grof-middel-fijn) of 2 (middel-fijn) stappen worden gedaan. Met het polijsten zijn veelal veel krassen uit het lakwerk te krijgen. Denk hieraan aan swirls en (parkeer)schades. Zie hieronder het verschil met het lakwerk van mijn 11:

Voor:
Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1003761y

Na:
Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1003764k


Na het polijsten gaan er nog 2 lagen over de auto om te zorgen voor een bescherming. Als eerste laag zal er een voedende laag overheen komen. Dit zorgt voor een mooie glans van het lakwerk. Hierna komt er een waxlaag op het lakwerk wat onder goede omstandigheden zo'n 5 maanden zijn werk zal doen.

Verder zal het volgende gedaan worden:
- Plastic delen behandelen (grijs weer grijs, zwart weer zwart)
- Banden/velgen schoongemaakt en een beschermlaag erop
- Interieur reinigen (stofzuigen, bekleding eventueel reinigen met interieurreiniger, afstoffen en plastic delen reinigen en behandelen)

Wat je overhoudt? Een superschone R9/11 die zo goed als krasvrij de zomer door kan. Als de auto na deze behandeling op de juiste manier gewassen wordt dan kun je het lakwerk lang in een superconditie houden! Ik ben erg tevreden met mijn polijstwerk van de afgelopen zomer. In de wintermaanden van de auto veel makkelijker schoon te houden, en het vuil hecht nu veel slechter aan de lak waardoor wassen een eitje word.

Ik vind het polijsten echt een heerlijke bezigheid, maar de gebruikte producten zijn vrij duur (helaas). Omdat ik graag ook de renault 9/11 van de clubleden glimmend de zomer door zie gaan kan ik dit aanbieden voor 75 euro. (en dan hou ik er echt niet veel aan over).

Als er nog vragen oid zijn dan hoor ik het wel.

Gr.

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1003782y

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1003778

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? DSC_1423k

Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Alpine Mon Feb 21, 2011 7:13 pm

Kom je de auto halen en brengen,of kom je aan huis Very Happy

Aanbod is erg netjes,waar moet de auto naar toe gebracht worden?

Alpine

Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty hondekeutel?

Post  haviss Mon Feb 21, 2011 9:00 pm

Nou GERJAN dat lijkt me wel wat zo'n glimmende Renault 11 die net 25 jaar oud is geworden.
Wat zijn de condities? Het gaat om onze witte Renault 11 Broadway met kenteken PD-48-VG.

haviss

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 2010-09-29

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Gerjan_Karssen Mon Feb 21, 2011 9:24 pm

Ik kan de auto vrij gemakkelijk ophalen/wegbrengen (gratis OV kaart), Maar brengen (nunspeet) mag uiteraard ook.

Aan huis is ook wel een mogelijkheid, alleen wil ik er dan graag een brandstofvergoeding bij. Voor een 9/11 wil ik graag de tijd nemen, dus ik ga er ongeveer vanuit dat ik er zo'n 10 a 12 uur werk in stop. hierdoor is het misschien wel wat onpraktisch om het aan huis te doen.

Vrijdagavond brengen = zaterdagavond (laat) klaar. Kortom, ga er wel vanuit dat de auto even 2 dagen "gepoetst" wordt.

@ haviss: Die broadway ken ik al wel, lijkt me leuk om deze eens goed onder handen te nemen

@ alpine: dit gaat om een grijze 3-deurs 11 denk ik? lijkt me een leuke polijstklus!


Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  RPV Tue Feb 22, 2011 9:35 am

Gerjan, we kunnen ook gezamelijk naar de oldtimerbeurs in de Haarlemmermeer gaan. Daar heb je twee dagen de tijd voor de Broadway Laughing

Erg leuk in ieder geval dat je je diensten ter beschikking stelt van de 9 en 11-jes. Je kon het nog wel eens druk krijgen!
RPV
RPV

Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 2010-09-27
Leeftijd : 42
Woonplaats : Joure

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Poets service

Post  haviss Tue Feb 22, 2011 1:28 pm

Gerjan je hebt nog niet gezegd wat je er voor moet hebben als je de Broadway onder handen neemt. Je mag ook wel even een PM sturen.

haviss

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 2010-09-29

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Alpine Tue Feb 22, 2011 3:58 pm

haviss wrote:Gerjan je hebt nog niet gezegd wat je er voor moet hebben als je de Broadway onder handen neemt. Je mag ook wel even een PM sturen.

Ik vind het polijsten echt een heerlijke bezigheid, maar de gebruikte producten zijn vrij duur (helaas). Omdat ik graag ook de renault 9/11 van de clubleden glimmend de zomer door zie gaan kan ik dit aanbieden voor 75 euro.[i]

Alpine

Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Gerjan_Karssen Tue Feb 22, 2011 7:40 pm

Alpine wrote:
haviss wrote:Gerjan je hebt nog niet gezegd wat je er voor moet hebben als je de Broadway onder handen neemt. Je mag ook wel even een PM sturen.

Ik vind het polijsten echt een heerlijke bezigheid, maar de gebruikte producten zijn vrij duur (helaas). Omdat ik graag ook de renault 9/11 van de clubleden glimmend de zomer door zie gaan kan ik dit aanbieden voor 75 euro.[i]

Twisted Evil voor 75 euro kan ik het bovenstaande doen (beginpost)

wat betreft de beurs; Ik zal een kijken of die beurs wat is. Mijn auto is in ieder geval niet beurswaardig, De diverse schades zijn goed zichtbaar, en dat hoort niet bij een "show auto"

Verder weet ik niet of het poetsen op een beurs zo handig is, denk dat ze niet blij zijn met alle polijststof, en als ik ga lopen klieren met water dan zullen ze nog minder content zijn schat is zo Laughing


Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Gerjan_Karssen Wed Mar 30, 2011 5:11 pm

Voor de komende dagen staat deze op het programma. Het lakwerk kan wat werk gebruiken, en het interieur ook. Dit is overigens 1 van de fuego's van forummer Ben


Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 39966372

waar wel wat werk inzit, Swirls, Dak is dof en de wagen heeft hier en daar wat krasjes. Een selectie:

Swirls:
Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1004175x


Doffe en aangeslagen plekken op het dak, Je kunt zien dat de zon schijnt, maar de reflectie is zo slecht dat de contouren van de zon niet eens zichtbaar zijn:
Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1004176d


Schades (een aantal):
Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1004140z

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1004147b

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1004139c



Uiteindelijk moet het natuurlijk weer glanzen als een malle, en met regen een heerlijke "beading" hebben:

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 1004178a


Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty poetsbeurt

Post  haviss Wed Mar 30, 2011 5:53 pm

Ik ben heel benieuwd hoe die gaat worden en hoop dat onze witte Broadway ook nog een keer een goede beurt zal krijgen(poets beurt uiteraard).
Hou je ons op de hoogte?

haviss

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 2010-09-29

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Alpine Wed Mar 30, 2011 6:51 pm

Na as zaterdag zal er ook weer een witte 11T voor de deur staan,
tenminste dat is de insteek van Gerjan.
Als ik de Fuego van ben zie dan denk ik dat je zaterdag snel weer naar huis gaat voor je er aan begint ;-)

Alpine

Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Gerjan_Karssen Wed Mar 30, 2011 7:47 pm

Oh jeee.... op deze foto ziet de wagen er nog zo netjes uit!

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? 000_0538

De Estafette die ernaast staat is duidelijk te zien in het lakwerk, Maargoed is al wel een foto van ruim 5 jaar terug.


Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Alpine Wed Mar 30, 2011 10:21 pm

Net wat je zegt,5jaar geleden gemaakt.
Heb zaterdag de vorige eigenaar nog gesproken
en hij gaf aan dat hij nooit veel aandacht daaraan had besteed. (en dat is te zien)

Ik weet dat er wat moois onder zit,heb de motorkap weer wit gekregen.

Wat het ook wordt ik zie je zaterdag,koffie staat klaar.

Alpine

Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  renaultjoe Thu Mar 31, 2011 9:26 am

Mooi poetsweer zaterdag

renaultjoe

Aantal berichten : 76
Registratiedatum : 2010-09-26

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Alpine Thu Mar 31, 2011 12:19 pm

Zweten dat zal ie zaterdag lol!

Alpine

Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Gerjan_Karssen Thu Mar 31, 2011 7:41 pm

Ik zag het...Voor morgen geven ze eerst nog iets minder op, We gaan wel kijken of hoever ik de fuego kan krijgen morgen. De polijstmachine, en de pads/doeken moeten natuurlijk wel weer klaar zijn om zaterdag ook gebruikt te kunnen worden! Very Happy

Gerjan_Karssen

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 2010-09-27

Back to top Go down

Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn? Empty Re: Jouw 9/11 glimmend als een hondekeutel in de maneschijn?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum